کالاهاى صنعتي، کالاهايى هستند که توسط افراد و سازمانها و با هدف بازپرورى يا استفاده در اداره امور، خريدارى مىشوند. بنابراين، وجه تمايز بين کالاى مصرفى و کالاى صنعتى در منظور از خريد کالا است. اگر مصرفکنندهاى براى فضاى سبز اطراف منزل خود يک دستگاه چمنزن خريدارى کند، اين چمنزن، کالايى مصرفى تلقى مىشود. اما اگر همين مصرفکننده، همان دستگاه چمنزن را براى فضاى سبز اطراف کارخانه خريده باشد، اين کالا، يک کالاى صنعتى تلقى مىشود. کالاهاى صنعتي، بسته به نحوهٔ مصرف در فرآيند توليد و هزينه تمامشده قابل تقسيم هستند. براين اساس، کالاهاى صنعتى به سه گروه مواد اوليه و قطعات، اقلام سرمايهاى و ملزومات مصرفى و خدمات تقسيم مىشوند.
مواد اوليه خام، شامل اقلام زير است: اقلام کشاورزي، مانند گندم، پنبه، دام، ميوه و سبزيجات و محصولات طبيعي، نظير ماهي، الوار، نفت خام و سنگ آهن. هر کدام از اين کالاها بهنحو کاملاً متفاوتى به بازار عرضه مىشوند. محصولات کشاورزى توسط تعداد زيادى از توليدکنندگان کوچک توليد و به واسطههاى بازاريابى تحويل مىشوند. در واقع، اين واسطهها هستند که اين محصولات را با انجام تغييراتى در آنها براى فروش به بازار عرضه مىکنند. فعاليتهاى تبليغات پيشبردى بهندرت درباره اين کالاها انجام مىشود اما موارد استثناء نيز وجود دارد. گاه بعضى از گروههاى کشاورز، نظير سيبزمينىکاران، توليدکنندگان کشمش، پرتقال و مواد لبنى براى ترويج محصولات خود، فعاليتهاى تبليغاتى خاصى را انجام مىدهند. بعضى از توليدکنندگان حتى براى محصولات خود، علامت تجارى نيز انتخاب مىکنند، همچون پرتقال سانکيست (Sunkist) و موز چىکيتا (Chiquita). منبع: ويستا