www.sanat.ir

:: چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) ::


 

یکی از مشکلات رایج در یخچال فریزرهای امرسان، برفک و یخ زدن آنها است. برخلاف یخچال فریزرهای قدیمی، مدل های جدید محصولات امرسان دارای سیستم دیفراست هستند تا از برفک زدن جلوگیری شود. اما اشکال در برخی از قطعات و استفاده نادرست از یخچال در برخی از مواقع باعث برفک زدن آن می شود. در ادامه دلایل برفک زدن یخچال فریزرهای امرسان را بررسی و نحوه رفع این مشکل را ارائه می دهیم.

چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند

علت برفک زدن یخچال فریزر امرسان

سیستم داخلی یخچال فریزرها به گونه ای عمل می کند که با گرم شدن دمای داخل کابین، ترموستات به برد اطلاع داده و فرمان روشن شدن موتور ارسال می شود. سپس موتور روشن شده و بعد از سرد شدن دما به اندازه کافی، خاموش می شود. اگر موتور بیش از اندازه روشن باشد، رطوبت داخل یخچال فریزر به دانه های ریز یخ و برفک تبدیل می شود. سیستم دیفراست به صورت دوره ای برفک ایجاد شده را ذوب می کند و از یخ زدن یخچال جلوگیری می کند. به چند دلیل ممکن است سیستم یخ زدایی یخچال امرسان درست عمل نکند و برفک بزند از قبیل:

خرابی لاستیک دور درب

برای جلوگیری از ورود و خروج هوا به داخل کابین یخچال فریزر لاستیک یا واشر پلاستیکی برای درب استفاده می شود. این واشرها به مرور زمان دچار پارگی شده یا خشک می شوند. به همین دلیل نمی توانند مانع از ورود و خروج جریان هوا شوند. خرابی لاستیک دور درب یکی از اصلی ترین دلایل برفک زدن یخچال فریزر است. خوشبختانه این قطعه قیمت کمی داشته و به راحتی می توان نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برای تعویض این قطعه نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر یخچال فریزر امرسان نیست و آموزش ساده و گام به گام آن را می توانید در اینترنت جستجو کنید.

باز و بسته شدن زیاد درب یخچال

از دیگر دلایل برفک زدن یخچال فریزر امرسان می توان به باز و بسته شدن زیاد درب اشاره کرد. با باز شدن زیاد درب یخچال هوای گرم اطراف به داخل کابین وارد شده و به مرور باعث برفک زدن یخچال می شود. با فعال کردن قفل کودک می توان تا حد زیادی از این کار جلوگیری کرد. چون کودکان علاقه زیادی به باز و بسته درب یخچال دارند که این کار آسیب زیادی به دستگاه و موتور وارد می کند.

اشکال در ترموستات

یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم دیفراست یخچال فریزر، ترموستات است که برای اندازه گیری دمای داخل کابین و روشن و خاموش شدن موتور استفاده می شود. با خراب شدن این قطعه دمای بدرستی تشخیص داده نشده و ممکن است موتور بیش از اندازه روشن یا خاموش شود. با روشن شدن طولانی مدت موتور، دمای داخل کابین بیش از اندازه سرد شده و به مرور برفک روی جداره های داخلی دستگاه تشکیل می شود. خرابی این قطعه را از روی ارورهای یخچال فریزر امرسان می توانید تشخیص دهید و در صورت نیاز باید ترموستات تعویض شود.

علت برفک زدن یخچال فریزر امرسان

قرار دادن غذای گرم در یخچال

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال فریزر، قرار دادن غذاهای گرم در ظروف بدون درب در یخچال است. هوای گرم غذا وارد کابین یخچال شده و به دلیل سرد بودن محیط روی جداره داخلی دستگاه تجمع کرده و یخ می زند. برای حل این مشکل کافیست غذای گرم را در یخچال قرار ندهید.

خرابی برد الکتریکی

از بدترین دلایل برفک زدن یخچال فریزر امرسان می توان به خرابی برد الکتریکی اشاره کرد. برد الکتریکی بر اساس اطلاعات ارسال شده از سوی ترموستات، برای روشن و خاموش شدن موتور تصمیم می گیرد. در واقع برد الکتریکی مانند مغز عمل می کند و نحوه عملکرد سایر قطعات را تحت کنترل دارد. با خراب شدن برد الکتریکی فرمان خاموش شدن موتور در زمان مناسب به آن ارسال نمی شود. علاوه براین، سیستم دیفراست نیز فرمان را از برد دریافت می کند و با خراب شدن این قطعه یخ زدایی با مشکل مواجه می شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد برد الکتریکی، عیب یابی آن بهتر است توسط مراکز تعمیرات یخچال فریزر در تهران یا سایر شهرها انجام شود.

گرم بودن هوای اطراف یخچال

دقت داشته باشید که برای افزایش طول عمر یخچال فریزر باید به محل قرارگیری آن دقت زیادی داشته باشید. این مساله مهم را اغلب افراد جدی نمی گیرند. به طوریکه یخچال در فاصله کمی از اجاق گاز و فر قرار گرفته و گرمای آنها باعث آسیب به یخچال می شود. علاوه براین، ممکن است نور خورید به صورت مستقیم به یخچال بتابد و باعث گرم شدن آن شود. تمام این شرایط باعث روشن شدن طولانی مدت موتور شده و در نهایت باعث برفک زدن آن می شود.

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از برفک زدن یخچال و افزایش طول عمر موتور و سایر قطعات داخلی یخچال، حتما آن را دور از اجاق گاز و با فاصله حداقل 10 سانتی متری از دیوار پشت نصب کنید.

اشکال در فیوز حرارتی

بعد از فعال شدن سیستم دیفراست، فیوز حرارتی لایه های برفک و یخ را ذوب می کند. در برخی از مواقع ممکن است تمام قطعات بدرستی عمل کنند اما فیوز حرارتی نتواند برفک ها را ذوب کند. در این شرایط بهترین کار تعویض فیوز حرارتی است که توسط تعمیرکار باید انجام شود.

خرابی تایمر یخچال

برای فعال شدن سیستم دیفراست و یخ زدایی، تایمر در داخل یخچال تعبیه شده است. در حالت استاندارد در بازه زمانی مشخص این سیستم فعال شده و برفک ها را ذوب می کند. با خراب شدن تایمر سیستم دیفراست در زمان مناسب فعال نشده و برفک زیادی در جداره های داخلی یخچال برفک ایجاد می شود.

علاوه بر موارد بالا، این احتمال وجود دارد که دمپر یا دریچه هوای یخچال دچار اشکال شده باشد. اگر دریچه دمپر اشکال داشته باشد، هوای گرم داخل کابین به لوله های اواپراتور انتقال یافته و باعث برفک زدن آنها می شود.

سخن آخر

همان طور که در متن اشاره شد، در اغلب مواقع استفاده نادرست از دستگاه باعث برفک زدن آن می شود. اما در شرایطی که خرابی قطعات باعث بروز این مشکل می شوند، بهتر است با مراکز تعمیر و نمایندگی تعمیر یخچال فریزر امرسان تماس بگیرید. چون با ادامه برفک زدن یخچال به موتور آن آسیب زیادی وارد شده و برد نیز دچار اشکال می شود.

 

 

 


دیگر مطالب ویژه

تولید و فروش انواع المنت حرارتی بدون واسطه معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع

لیست کامل